Nr ZP.271.133.2019
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERT W TRYBIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO NA „KOMPLEKSOWĄ OBSŁUGĘ BANKOWĄ BUDŻETU GMINY BRZEŹNICA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH”
I. INFORMACJE O ZAMAWIAJĄCYM
GMINA BRZEŹNICA
ul. Krakowska 109
34-114 BRZEŹNICA
NIP 551 11 23 918
tel. (33) 879-20-29
fax 879-20-92
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
adres strony internetowej: www.brzeznica.pl
II . PODSTAWA PRAWNA
Postępowanie prowadzone przez Gminę Brzeźnica – wartość zamówienia nie przekracza 30 tyś . EURO – na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo Zamówień Publicznych” zwanej dalej „ustawą” ( tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. Poz. 1986 ze zmianami).
III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa budżetu Gminy Brzeźnica i jednostek organizacyjnych Gminy Brzeźnica, obejmująca:
- Urząd Gminy w Brzeźnicy,
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeźnicy,
- Gminne Centrum Usług Wspólnych w Brzeźnicy,
- Szkoła Podstawowa w Marcyporębie,
- Szkoła Podstawowa w Paszkówce,
- Szkoła Podstawowa w Sosnowicach,
- Zespół Szkolno – Przedszkolny w Łączanach,
- Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzeźnicy,
- Zespół Szkolno - Przedszkolny w Tłuczani,
- Publiczny Żłobek w Brzeźnicy,
- Gminny Zakład Usługowy w Brzeźnicy
2. Obsługa bankowa będzie polegać na:
- otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących, rachunków pomocniczych
i subkont oraz rachunków do obsługi pozyskiwanych środków zewnętrznych,
w tym z funduszy unijnych zwanych w dalszej części specyfikacji rachunkami, - realizacji poleceń przelewu,
- dokonywaniu wypłat gotówkowych z obsługiwanych rachunków bankowych,
- przyjmowaniu wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe,
- generowaniu i przekazywaniu obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych wraz z załącznikami (dopuszcza się możliwość udostępnienia wydruku wyciągów bankowych w systemie bankowości elektronicznej),
- realizowanie transakcji płatniczych z wykorzystaniem czeków tradycyjnych lub równoważnych wystawionych przez Zamawiającego w formie elektronicznej składanych za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej lub na podstawie dyspozycji wypłaty,
- przechowywaniu depozytów,
- wydawaniu zaświadczeń i opinii bankowych,
- zapewnienia dostępu do systemu bankowości elektronicznej oraz jego obsługi technicznej,
- obsługę płatności masowych,
- automatyczne lokowanie środków finansowych w postaci depozytów automatycznych, tj. TERMINOWYCH,
Oprocentowanie lokat TERMINOWYCH oparte będzie na stawce WIBID T/N obowiązująca w dniu założenia lokaty pomnożona przez współczynnik „k3” podany w ofercie.
- gromadzone środki na rachunkach bankowych będą oprocentowane wg stawki zmiennej. Stawka oprocentowania oparta będzie na stawce WIBID 1 M, zmienne
z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, pomnożonej przez współczynnik „k2” podany w ofercie. - odsetki od środków na rachunkach bieżących i pomocniczych bank dopisywał będzie do rachunku na koniec każdego kwartału kalendarzowego.
Dopuszcza się możliwość naliczenia odsetek na wybranych rachunkach bankowych,
- możliwość zaciągania kredytów krótkoterminowych w rachunku bieżącym przez Gminę Brzeźnica do kwoty corocznie określonej w Uchwale Budżetowej w 2019 r uchwała do kwoty 1.500.000,00.
Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym oparte będzie na stawce WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, wyliczonej jako średnia z jednego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, pomnożonej przez współczynnik „k1” podany w ofercie.
Na uruchomienie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Zamawiający podpisze odrębną umowę kredytową i dokona wszystkich czynności bankowych związanych z udzieleniem kredytu.
Odsetki będą naliczane od rzeczywistej kwoty uruchomionego kredytu,
- Lokowanie wolnych środków na lokatach terminowych z możliwością i automatycznej prolongaty.
- Możliwość składania w banku wypłat gotówkowych świadczeń z jednostek organizacyjnych.
3. Sposób wykonania przedmiotu zamówienia:
1/. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych za:
- otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych (podstawowych i pomocniczych),
- realizację poleceń przelewu,
- dokonywanie wypłat gotówkowych z obsługiwanych rachunków bankowych,
- przyjmowanie wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe,
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobrania opłat i prowizji od wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe przez osoby fizyczne z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych wpłat,
- generowanie i przekazywanie obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych wraz z załącznikami (dopuszcza się możliwość udostępnienia wydruku wyciągów bankowych w systemie bankowości elektronicznej),
- obsługę płatności masowych,
- wydawanie blankietów czekowych,
- przechowywanie depozytów,
- wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych,
- objęcie systemem bankowości elektronicznej na czas trwania umowy wszystkich obsługiwanych jednostek poprzez: zakup oprogramowania wraz z instalacją na własnym sprzęcie komputerowym jednostek i przeszkolenie pracowników. Zapewnienie prawidłowej pracy zainstalowanych urządzeń i oprogramowania.
2/. W przypadku, gdy wybrany bank nie posiada na terenie miejscowości Brzeźnica siedziby, siedziby oddziału albo filii, zobowiązany będzie do uruchomienia na terenie miejscowości Brzeźnica w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy, swojego oddziału lub filii zapewniając pełną obsługę budżetu Gminy. W przypadku, gdy wybrany bank nie posiada swojej siedziby w miejscowości Brzeźnica, do czasu uruchomienia placówki zobowiązany będzie do zapewnienia codziennej obsługi budżetu Gminy w miejscowości Brzeźnica i zapewnienia możliwości przeprowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Gminy Brzeźnica ( transport gotówki – przywóz, odbiór będzie dokonywany przez bank na jego koszt).
IV.OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI
- w sprawach dot. przedmiotu zamówienia : Anna Kawska – Tel. (33) 879-20-29 wew. 27
- w sprawach formalnych : Elżbieta Całus, Agnieszka Kutermak -tel. (33) 879-20-29 wew. 51 lub 35
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
66.11.00.00-4 – Usługi bankowe
V. OFERTY CZĘŚCIOWE.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
VI. OFERTY WARIANTOWE.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VII. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH
UZUPEŁNIAJĄCYCH.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
VIII. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
Zamówienie realizowane będzie w okresie 48miesięcy.
Przewidywany termin rozpoczęcia 01 lipca 2019 r.
Termin zakończenia do 30.06.2023 r.
IX. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu;
- spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zapytaniu ofertowym.
X. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp;
- na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
XI . WARUNKI UDZIAŁU W ZAPYTANIU OFERTOWYM
W zapytaniu cenowym mogą wziąć udział Oferenci, którzy :
- Złożą oświadczenia, że
1.1.są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami prawa,
1.2. posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
1.3. dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania przedmiotu zapytania ofertowego,
1.4 są bankiem,
1.5.znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej realizację złożonej oferty,
1.6.nie znajdują się w trakcie postępowania upadłościowego, w stanie upadłości lub likwidacji,
2. Do oferty należy dołączyć :
2.1 oświadczenia i dokumenty,
2.2. projektu umowy
3.Oferenci przedstawiają oferty zgodnie z wymaganiami zapytania ofertowego. Nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta powinna być czytelna, sporządzona w języku polskim i winna być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta bądź upoważnionego przez niego przedstawiciela.
4. Wszystkie dokumenty, oświadczenia i projekt umowy (parafowany) winny być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta, bądź przez niego upoważnionego przedstawiciela. Dokumenty przedstawione w formie kserokopii winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Oferenta lub osobę przez niego upoważnioną.
5. Ofertę należy umieścić w kopercie, która zaadresowana będzie :
URZĄD GMINY BRZEŹNICA
ul. Krakowska 109 , 34-114 BRZEŹNICA
oraz posiadać będzie oznaczenie : „Oferta na kompleksową obsługę bankową budżetu
gminy Brzeźnica i jej jednostek organizacyjnych”
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego :
Urząd Gminy Brzeźnica ul. Krakowska 109 , 34-114 Brzeźnica /dziennik podawczy/ w terminie do 12.06.2019 roku do godziny 14.00.
Oferta cenowa powinna być złożona na osobnym formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia. Formularz powinien stanowić pierwszą stronę oferty.
XII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
1) Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
1) Oświadczenieo braku podstaw do wykluczenia, zgodnie z treścią załącznika Nr 3 do niniejszej Specyfikacji.
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, zobowiązany jest przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt 2, w odniesieniu do podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia.
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2, składa:
- dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
5. Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę.
Jeżeli złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku, gdy wykonawca polegał będzie na zasobach innych podmiotów, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są potwierdzane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
7. Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
- 1.Oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu – Zał Nr 2.
- 2.Oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia z postępowania – Zał. Nr 3.
- 3.Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
XIII. KRYTERIA OCENY OFERT I ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
Przy wyborze oferty, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1/. Cena oferty :
(oprocentowanie – marża kredytu w rachunku bieżącym) - 20 %
2/. oprocentowanie środków pieniężnych
gromadzonych na rachunkach bankowych - 50 %
3/. oprocentowanie lokat terminowych - 30 %
Formuła oceny ofert.
7.1. Każde kryterium oceniane będzie w tej samej skali, tj. od 0 do 100 pkt
7.2. Poszczególne kryteria oceniane będą w następujący sposób:
1/ kryterium „cena oferty” (oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym)
oceniane będzie wg wzoru:
Pb = ( sn / sb ) x 100, gdzie
Pb – ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
sn - oprocentowanie kredytu najniższe spośród wszystkich złożonych ofert
sb - oprocentowanie kredytu badanej oferty
s = WIBOR 1M x k1, gdzie wielkość WIBOR 1M ustala się na dzień
otwarcia ofert
k1 – współczynnik oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym
2/ kryterium „oprocentowanie rachunku” będzie oceniane wg wzoru:
Pr = (rb / rm) x 100, gdzie:
Pr - ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
rb - oprocentowanie rachunku badanej oferty
rm - oprocentowanie rachunku najwyższe spośród wszystkich złożonych ofert
r = WIBID 1M x k2, gdzie wielkość WIBID 1M ustalona zostanie na
dzień otwarcia ofert
k2 – współczynnik oprocentowania rachunku bieżącego
3/ kryterium „oprocentowanie lokat weekendowych”, oceniane będzie
wg wzoru:
Pw = ( rb / rm ) x 100, gdzie:
Pw – ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
rb - oprocentowanie badanej oferty
rm – oprocentowanie najwyższe spośród wszystkich złożonych ofert
r = WIBID T/N x k3, gdzie wielkość WIBID T/N ustalona zostanie na
dzień otwarcia ofert
k3 – współczynnik oprocentowania lokat weekendowych
3. W wyniku niniejszego postępowania zostanie wybrana oferta, która będzie spełniała warunki określone w zaproszeniu do składania ofert oraz będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans powyższych kryteriów.
XI. ZAWARCIE UMOWY
Zawarcie umowy nastąpi w terminie uzgodnionym z wybranym bankiem, nie później niż 14 dni od daty podpisania powiadomienia o wyborze oferty.
XII.POSTANOWIENIA DODATKOWE
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Brzeźnica jest : Wójt Gminy Brzeźnica z siedzibą ; Urząd Gminy Brzeźnica,34-114 Brzeźnica ul. Krakowska 109.
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Brzeźnica , e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia zapytania ofertowego bez dokonania wyboru oferty bez podania przyczyny. W przypadku takiego rozstrzygnięcia, zostają o nim zawiadomieni wszyscy, którzy złożyli ofertę.
XIII. ZAŁĄCZNIKI
12.1 . Załącznik nr 1 – Formularz Oferty
12.2. Załącznik nr 2 – Oświadczenia
Załączniki do pobrania:
1. | Załączniki od 1 do 3 | pobierz |