Nr ZP.271.133.2019

 

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERT W TRYBIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO NA „KOMPLEKSOWĄ OBSŁUGĘ BANKOWĄ BUDŻETU GMINY BRZEŹNICA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH”

 

 

I. INFORMACJE O ZAMAWIAJĄCYM

GMINA BRZEŹNICA

ul. Krakowska 109

34-114 BRZEŹNICA

NIP 551 11 23 918

tel. (33) 879-20-29

fax 879-20-92

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

adres strony internetowej: www.brzeznica.pl

II . PODSTAWA PRAWNA

Postępowanie prowadzone przez Gminę Brzeźnica – wartość zamówienia nie przekracza 30 tyś . EURO – na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo Zamówień Publicznych” zwanej dalej „ustawą” ( tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. Poz. 1986 ze zmianami).

III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.

 

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa budżetu Gminy Brzeźnica i jednostek organizacyjnych Gminy Brzeźnica, obejmująca:

  • Urząd Gminy w Brzeźnicy,
  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeźnicy,
  • Gminne Centrum Usług Wspólnych w Brzeźnicy,
  • Szkoła Podstawowa w Marcyporębie,
  • Szkoła Podstawowa w Paszkówce,
  • Szkoła Podstawowa w Sosnowicach,
  • Zespół Szkolno – Przedszkolny w Łączanach,
  • Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzeźnicy,
  • Zespół Szkolno - Przedszkolny w Tłuczani,
  • Publiczny Żłobek w Brzeźnicy,
  • Gminny Zakład Usługowy w Brzeźnicy

2. Obsługa bankowa będzie polegać na:

  • otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących, rachunków pomocniczych
    i subkont oraz rachunków do obsługi pozyskiwanych środków zewnętrznych,
    w tym z funduszy unijnych zwanych w dalszej części specyfikacji rachunkami,
  • realizacji poleceń przelewu,
  • dokonywaniu wypłat gotówkowych z obsługiwanych rachunków bankowych,
  • przyjmowaniu wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe,
  • generowaniu i przekazywaniu obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych wraz z załącznikami (dopuszcza się możliwość udostępnienia wydruku wyciągów bankowych w systemie bankowości elektronicznej),
  • realizowanie transakcji płatniczych z wykorzystaniem czeków tradycyjnych lub równoważnych wystawionych przez Zamawiającego w formie elektronicznej składanych za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej lub na podstawie dyspozycji wypłaty,
  • przechowywaniu depozytów,
  • wydawaniu zaświadczeń i opinii bankowych,
  • zapewnienia dostępu do systemu bankowości elektronicznej oraz jego obsługi technicznej,
  • obsługę płatności masowych,
  • automatyczne lokowanie środków finansowych w postaci depozytów automatycznych, tj. TERMINOWYCH,

Oprocentowanie lokat TERMINOWYCH oparte będzie na stawce WIBID T/N obowiązująca w dniu założenia lokaty pomnożona przez współczynnik „k3” podany w ofercie.

  • gromadzone środki na rachunkach bankowych będą oprocentowane wg stawki zmiennej. Stawka oprocentowania oparta będzie na stawce WIBID 1 M, zmienne
    z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, pomnożonej przez współczynnik „k2” podany w ofercie.
  • odsetki od środków na rachunkach bieżących i pomocniczych bank dopisywał będzie do rachunku na koniec każdego kwartału kalendarzowego.

Dopuszcza się możliwość naliczenia odsetek na wybranych rachunkach bankowych,

  • możliwość zaciągania kredytów krótkoterminowych w rachunku bieżącym przez Gminę Brzeźnica do kwoty corocznie określonej w Uchwale Budżetowej w 2019 r uchwała do kwoty 1.500.000,00.
    Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym oparte będzie na stawce WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, wyliczonej jako średnia z jednego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, pomnożonej przez współczynnik „k1” podany w ofercie.

Na uruchomienie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Zamawiający podpisze odrębną umowę kredytową i dokona wszystkich czynności bankowych związanych z udzieleniem kredytu.
Odsetki będą naliczane od rzeczywistej kwoty uruchomionego kredytu,

  • Lokowanie wolnych środków na lokatach terminowych z możliwością i automatycznej prolongaty.
  • Możliwość składania w banku wypłat gotówkowych świadczeń z jednostek organizacyjnych.

3. Sposób wykonania przedmiotu zamówienia:

1/.        Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych za:

  • otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych (podstawowych i pomocniczych),
  • realizację poleceń przelewu,
  • dokonywanie wypłat gotówkowych z obsługiwanych rachunków bankowych,
  • przyjmowanie wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe,
  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobrania opłat i prowizji od wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe przez osoby fizyczne z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych wpłat,
  • generowanie i przekazywanie obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych wraz z załącznikami (dopuszcza się możliwość udostępnienia wydruku wyciągów bankowych w systemie bankowości elektronicznej),
  • obsługę płatności masowych,
  • wydawanie blankietów czekowych,
  • przechowywanie depozytów,
  • wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych,
  • objęcie systemem bankowości elektronicznej na czas trwania umowy wszystkich obsługiwanych jednostek poprzez: zakup oprogramowania wraz z instalacją na własnym sprzęcie komputerowym jednostek i przeszkolenie pracowników. Zapewnienie prawidłowej pracy zainstalowanych urządzeń i oprogramowania.

 

2/.        W przypadku, gdy wybrany bank nie posiada na terenie miejscowości Brzeźnica siedziby, siedziby oddziału albo filii, zobowiązany będzie do uruchomienia na terenie miejscowości Brzeźnica w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy, swojego oddziału lub filii zapewniając pełną obsługę budżetu Gminy. W przypadku, gdy wybrany bank nie posiada swojej siedziby w miejscowości Brzeźnica, do czasu uruchomienia placówki zobowiązany będzie do zapewnienia codziennej obsługi budżetu Gminy w miejscowości Brzeźnica i zapewnienia możliwości przeprowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Gminy Brzeźnica ( transport gotówki – przywóz, odbiór będzie dokonywany przez bank na jego koszt).  

IV.OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI

  • w sprawach dot. przedmiotu zamówienia : Anna Kawska – Tel. (33) 879-20-29 wew. 27
  • w sprawach formalnych : Elżbieta Całus, Agnieszka Kutermak -tel. (33) 879-20-29 wew. 51 lub 35

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

66.11.00.00-4 – Usługi bankowe

V.        OFERTY CZĘŚCIOWE.

            Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

VI.      OFERTY WARIANTOWE.

            Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

VII.     INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH            
           UZUPEŁNIAJĄCYCH.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

VIII.     TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.

            Zamówienie realizowane będzie w okresie 48miesięcy.

          Przewidywany termin rozpoczęcia 01 lipca 2019 r.

          Termin zakończenia do 30.06.2023 r.

IX.      WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. nie podlegają wykluczeniu;
  2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zapytaniu ofertowym.

 

X. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

  • na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp;
  • na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

XI . WARUNKI UDZIAŁU W ZAPYTANIU OFERTOWYM

W zapytaniu cenowym mogą wziąć udział Oferenci, którzy :

  1. Złożą oświadczenia, że

1.1.są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami prawa,

1.2. posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

1.3. dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania przedmiotu zapytania ofertowego,

1.4 są bankiem,

1.5.znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej realizację złożonej oferty,

1.6.nie znajdują się w trakcie postępowania upadłościowego, w stanie upadłości lub likwidacji,

       2. Do oferty należy dołączyć :

             2.1 oświadczenia i dokumenty,

             2.2. projektu umowy

     3.Oferenci przedstawiają oferty zgodnie z wymaganiami zapytania ofertowego. Nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta powinna być czytelna, sporządzona w języku polskim i winna być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta bądź upoważnionego przez niego przedstawiciela.

4. Wszystkie dokumenty, oświadczenia i projekt umowy (parafowany) winny być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta, bądź przez niego upoważnionego przedstawiciela. Dokumenty przedstawione w formie kserokopii winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Oferenta lub osobę przez niego upoważnioną.

5. Ofertę należy umieścić w kopercie, która zaadresowana będzie :

URZĄD GMINY BRZEŹNICA

ul. Krakowska 109 , 34-114 BRZEŹNICA

oraz posiadać będzie oznaczenie : „Oferta na kompleksową obsługę bankową budżetu

gminy Brzeźnica i jej jednostek organizacyjnych”

 

Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego :

Urząd Gminy Brzeźnica ul. Krakowska 109 , 34-114 Brzeźnica /dziennik podawczy/ w terminie do 12.06.2019 roku do godziny 14.00.

Oferta cenowa powinna być złożona na osobnym formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia. Formularz powinien stanowić pierwszą stronę oferty.

XII.    WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1.         W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:

 

1)         Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej.

2.         W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:

1)         Oświadczenieo braku podstaw do wykluczenia, zgodnie z treścią załącznika Nr 3 do niniejszej Specyfikacji.

2)         Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.         Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, zobowiązany jest przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt 2, w odniesieniu do podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia.

4.         Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2, składa:

            - dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

5.         Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę.

Jeżeli złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

6.         W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku, gdy wykonawca polegał będzie na zasobach innych podmiotów, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są potwierdzane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

7.         Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert:

  1. 1.Oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu – Zał Nr 2.
  2. 2.Oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia z postępowania – Zał. Nr 3.
  3. 3.Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

XIII. KRYTERIA OCENY OFERT I ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU

Przy wyborze oferty, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:

           1/. Cena oferty :

                 (oprocentowanie – marża kredytu w rachunku bieżącym)     -   20 %
            2/. oprocentowanie środków pieniężnych

                 gromadzonych na rachunkach bankowych           -   50 %

           3/. oprocentowanie lokat terminowych                       -   30 %

 

     Formuła oceny ofert.
        7.1. Każde kryterium oceniane będzie w tej samej skali, tj. od 0 do 100 pkt
         7.2. Poszczególne kryteria oceniane będą w następujący sposób:

       1/ kryterium „cena oferty” (oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym)
           oceniane będzie wg wzoru:

           Pb = ( sn / sb ) x 100, gdzie
           Pb – ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
           sn - oprocentowanie kredytu najniższe spośród wszystkich złożonych ofert
           sb - oprocentowanie kredytu badanej oferty
           s = WIBOR 1M x k1, gdzie wielkość WIBOR 1M ustala się na dzień
                 otwarcia ofert
           k1 – współczynnik oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym


       2/ kryterium „oprocentowanie rachunku” będzie oceniane wg wzoru:

           Pr = (rb / rm) x 100, gdzie:
           Pr   -   ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
           rb - oprocentowanie rachunku badanej oferty
           rm - oprocentowanie rachunku najwyższe spośród wszystkich złożonych ofert    
           r = WIBID 1M x k2, gdzie wielkość WIBID 1M ustalona zostanie na
                   dzień otwarcia ofert
           k2 – współczynnik oprocentowania rachunku bieżącego

       3/ kryterium „oprocentowanie lokat weekendowych”, oceniane będzie
           wg wzoru:

           Pw = ( rb / rm ) x 100, gdzie:
           Pw – ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
           rb - oprocentowanie badanej oferty
           rm – oprocentowanie najwyższe spośród wszystkich złożonych ofert
           r = WIBID T/N x k3, gdzie wielkość WIBID T/N ustalona zostanie na
               dzień otwarcia ofert
         k3 – współczynnik oprocentowania lokat weekendowych
  

3.         W wyniku niniejszego postępowania zostanie wybrana oferta, która będzie spełniała warunki określone w zaproszeniu do składania ofert oraz będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans powyższych kryteriów.

XI. ZAWARCIE UMOWY

Zawarcie umowy nastąpi w terminie uzgodnionym z wybranym bankiem, nie później niż 14 dni od daty podpisania powiadomienia o wyborze oferty.

XII.POSTANOWIENIA DODATKOWE

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

  • administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Brzeźnica jest : Wójt Gminy Brzeźnica z siedzibą ; Urząd Gminy Brzeźnica,34-114 Brzeźnica ul. Krakowska 109.
  • Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Brzeźnica , e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
  • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
  • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  • posiada Pani/Pan:

     na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

     na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych

     na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO

     prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  • nie przysługuje Pani/Panu:

     w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

     prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

     na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia zapytania ofertowego bez dokonania wyboru oferty bez podania przyczyny. W przypadku takiego rozstrzygnięcia, zostają o nim zawiadomieni wszyscy, którzy złożyli ofertę.

 

XIII. ZAŁĄCZNIKI  

 

12.1 . Załącznik nr 1 – Formularz Oferty

12.2. Załącznik nr 2 – Oświadczenia

 

Załączniki do pobrania:

 

1. Załączniki od 1 do 3pobierz