ZP.271.402.2022

Brzeźnica, dnia 12.01.2023r.

Informacja o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowaogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 2022/BZP 00523341/01 z dnia 29.12.2022r.

Na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) Gmina Brzeźnica, ul. Krakowska 109, 34-114 Brzeźnica występując jako Zamawiający w niniejszym postępowaniu znak. ZP.271.390.2022 informuje, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia pn. Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowakwotę 1 074 306,53 zł brutto.

 


 

 

ZP.271.402.2023

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI DO PRZETARGU

 

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji o wartości zamówienia nie przekraczającej progów unijnych o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. pn.: „Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowa

 

Zamawiający, Gmina Brzeźnica informuje, iż do w/w postępowania zostały złożone zapytania, działając na podstawie art. 284 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz .U. z 2022 r. poz. 1710) Zamawiający przekazuje pytania i udzielone odpowiedzi:

1. Jaką wartość wynagrodzenia (wyrażoną procentowo) planuje zapłacić Zamawiający w ramach płatności częściowych przed zakończeniem realizacji inwestycji? Czy będzie to suma równa lub większa niż 50% całości wynagrodzenia?

Odpowiedź -   zgodnie z § 12 – załącznika nr 4 do SWZ (Wynagrodzenie Wykonawcy)

 

Płatności w ramach umowy:

a) część I zaliczka w wysokości ………………brutto, stanowiącej 2% wartości wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy, o którym mowa w ust. 1, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym paragrafie.

b) część II w wysokości …… brutto po wykonaniu zakresu rzeczowego przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem na kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy ceną oferty Wykonawcy a sumą: kwoty dofinansowania z Programu oraz kwoty udzielonej zaliczki, o której mowa w lit. a ). Płatność zostanie zrealizowana na podstawie prawidłowo wystawionej faktury częściowej po podpisaniu protokołu odbioru częściowego.

 

Rozliczenie zaliczki nastąpi tym samym po wykonaniu zakresu rzeczowego przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem, po podpisaniu protokołu odbioru częściowego,

c)część III po zakończeniu realizacji inwestycji w wysokości ………… brutto stanowiącej różnicę pomiędzy należnym Wykonawcy wynagrodzeniem za wykonany przedmiot umowy a sumą kwot udzielonej zaliczki, o której mowa w ust. 3 lit. a oraz kwoty wypłaconego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 3 lit. b, i będzie stanowiła równowartość dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład, z zastrzeżeniem § 13.

 

Zamawiający nie planuje płatności częściowych, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ ujęta jest zaliczka - 2% wartości wynagrodzenia.

2. W przypadku odpowiedzi przeczącej na drugie z powyższych pytań: Czy Zamawiający nie dostrzega sprzeczności takiego rozwiązania z art. 443 ust. 2 zdanie drugie PZP, zgodnie z którym „Procentowa wartość ostatniej części wynagrodzenia nie może wynosić więcej niż 50% wynagrodzenia należnego wykonawcy”?

 

Odpowiedź – ust. 2 w art. 443 p.z.p. dotyczy jedynie umów, o których mowa w ust. 1 omawianego przepisu, tzn. umów zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.

Przyjąć należy, że odnosi się on tylko do umów wskazanych w ust. 1. Uzasadnieniem przyjęcia takiej interpretacji są względy natury systemowej. Skoro bowiem ustawodawca ustanawia obowiązek wprowadzenia zaliczek lub płatności częściowych jedynie w stosunku do umów w sprawach zamówień publicznych zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy, to tym samym zakres zastosowania ust. 2 i 3 należy odnosić jedynie do takich przypadków, gdy płatność częściowa lub zaliczka są obowiązkowe, a nie do przypadków, gdy są fakultatywne.

 

 


ZP.271.402.2022

PYTANIA I ODPOWIEDZI DO PRZETARGU

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji o wartości zamówienia nie przekraczającej progów unijnych o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. pn.: „Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowa

             

Zamawiający, Gmina Brzeźnica informuje, iż do w/w postępowania zostały złożone zapytania, działając na podstawie art. 284 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz .U. z 2022 r. poz. 1710) Zamawiający przekazuje pytania i udzielone odpowiedzi:

 

1. Prosimy o informację czy Wykonawca dobrze rozumie zapisy umowy dotyczące płatności tj. część trzecia umowy będzie stanowiła wartość promesy na kwotę 1.076.160 zł i będzie wypłacona dopiero po zakończonej realizacji inwestycji.

Odpowiedź -   jest to wstępna promesa której kwota wynika z wniosku o dofinansowanie przedmiotowego zadania ( 95%) . Ostateczna kwota wartości promesy będzie znana po rozstrzygnięciu postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. Kwota powyższa będzie wypłacona po zakończeniu i odebraniu inwestycji.

 

2. Kwota promesy to kwota netto czy brutto

Odpowiedź – kwota promesy jest brutto.


3. W przypadku gdy Wykonawca zakończy wcześniej realizację zadania tj. przed okresem 12 miesięcy Zamawiający przeprowadzi odbiór i rozliczy zadanie do pełnej wartości podpisanej umowy? Czy Wykonawca w przypadku zakończenia wcześniej realizacji zadania będzie musiał czekać na rozliczenie trzeciej części po okresie 12 miesięcy od podpisania umowy?

Odpowiedź – jest możliwość wcześniejszego zakończenia realizacji zadania zgodnie z zapisami SWZ – do 12 miesięcy. Rozliczenie nastąpi po zakończeniu i komisyjnym odebraniu inwestycji zgodnie z SWZ .

 

4. Czy zamawiający posiada projekt organizacji ruchu tymczasowej oraz docelowej wraz
z zatwierdzeniami czy projekty są po stronie Wykonawcy.

Odpowiedź- Wykonanie tymczasowej organizacji ruch oraz docelowej z zatwierdzeniami należy do Wykonawcy.

 


Treść Ogłoszenia > pobierz

 

Załączniki do pobrania :

 

1. SWZpobierz
2. Załączniki od 1 do 8pobierz