ZP.271.402.2022
Brzeźnica, dnia 12.01.2023r.
Informacja o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowa” ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 2022/BZP 00523341/01 z dnia 29.12.2022r.
Na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) Gmina Brzeźnica, ul. Krakowska 109, 34-114 Brzeźnica występując jako Zamawiający w niniejszym postępowaniu znak. ZP.271.390.2022 informuje, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia pn. „Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowa” kwotę 1 074 306,53 zł brutto.
ZP.271.402.2023
PYTANIA I ODPOWIEDZI DO PRZETARGU
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji o wartości zamówienia nie przekraczającej progów unijnych o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. pn.: „Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowa”
Zamawiający, Gmina Brzeźnica informuje, iż do w/w postępowania zostały złożone zapytania, działając na podstawie art. 284 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz .U. z 2022 r. poz. 1710) Zamawiający przekazuje pytania i udzielone odpowiedzi:
1. Jaką wartość wynagrodzenia (wyrażoną procentowo) planuje zapłacić Zamawiający w ramach płatności częściowych przed zakończeniem realizacji inwestycji? Czy będzie to suma równa lub większa niż 50% całości wynagrodzenia?
Odpowiedź - zgodnie z § 12 – załącznika nr 4 do SWZ (Wynagrodzenie Wykonawcy)
Płatności w ramach umowy:
a) część I zaliczka w wysokości ………………brutto, stanowiącej 2% wartości wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy, o którym mowa w ust. 1, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym paragrafie.
b) część II w wysokości …… brutto po wykonaniu zakresu rzeczowego przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem na kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy ceną oferty Wykonawcy a sumą: kwoty dofinansowania z Programu oraz kwoty udzielonej zaliczki, o której mowa w lit. a ). Płatność zostanie zrealizowana na podstawie prawidłowo wystawionej faktury częściowej po podpisaniu protokołu odbioru częściowego.
Rozliczenie zaliczki nastąpi tym samym po wykonaniu zakresu rzeczowego przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem, po podpisaniu protokołu odbioru częściowego,
c)część III po zakończeniu realizacji inwestycji w wysokości ………… brutto stanowiącej różnicę pomiędzy należnym Wykonawcy wynagrodzeniem za wykonany przedmiot umowy a sumą kwot udzielonej zaliczki, o której mowa w ust. 3 lit. a oraz kwoty wypłaconego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 3 lit. b, i będzie stanowiła równowartość dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład, z zastrzeżeniem § 13.
Zamawiający nie planuje płatności częściowych, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ ujęta jest zaliczka - 2% wartości wynagrodzenia.
2. W przypadku odpowiedzi przeczącej na drugie z powyższych pytań: Czy Zamawiający nie dostrzega sprzeczności takiego rozwiązania z art. 443 ust. 2 zdanie drugie PZP, zgodnie z którym „Procentowa wartość ostatniej części wynagrodzenia nie może wynosić więcej niż 50% wynagrodzenia należnego wykonawcy”?
Odpowiedź – ust. 2 w art. 443 p.z.p. dotyczy jedynie umów, o których mowa w ust. 1 omawianego przepisu, tzn. umów zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.
Przyjąć należy, że odnosi się on tylko do umów wskazanych w ust. 1. Uzasadnieniem przyjęcia takiej interpretacji są względy natury systemowej. Skoro bowiem ustawodawca ustanawia obowiązek wprowadzenia zaliczek lub płatności częściowych jedynie w stosunku do umów w sprawach zamówień publicznych zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy, to tym samym zakres zastosowania ust. 2 i 3 należy odnosić jedynie do takich przypadków, gdy płatność częściowa lub zaliczka są obowiązkowe, a nie do przypadków, gdy są fakultatywne.
ZP.271.402.2022
PYTANIA I ODPOWIEDZI DO PRZETARGU
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji o wartości zamówienia nie przekraczającej progów unijnych o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. pn.: „Modernizacja mostu na kanale Łączany – Skawina w ciągu drogi gminnej nr 470017K w km 0+835 w miejscowości Kossowa”
Zamawiający, Gmina Brzeźnica informuje, iż do w/w postępowania zostały złożone zapytania, działając na podstawie art. 284 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz .U. z 2022 r. poz. 1710) Zamawiający przekazuje pytania i udzielone odpowiedzi:
1. Prosimy o informację czy Wykonawca dobrze rozumie zapisy umowy dotyczące płatności tj. część trzecia umowy będzie stanowiła wartość promesy na kwotę 1.076.160 zł i będzie wypłacona dopiero po zakończonej realizacji inwestycji.
Odpowiedź - jest to wstępna promesa której kwota wynika z wniosku o dofinansowanie przedmiotowego zadania ( 95%) . Ostateczna kwota wartości promesy będzie znana po rozstrzygnięciu postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. Kwota powyższa będzie wypłacona po zakończeniu i odebraniu inwestycji.
2. Kwota promesy to kwota netto czy brutto
Odpowiedź – kwota promesy jest brutto.
3. W przypadku gdy Wykonawca zakończy wcześniej realizację zadania tj. przed okresem 12 miesięcy Zamawiający przeprowadzi odbiór i rozliczy zadanie do pełnej wartości podpisanej umowy? Czy Wykonawca w przypadku zakończenia wcześniej realizacji zadania będzie musiał czekać na rozliczenie trzeciej części po okresie 12 miesięcy od podpisania umowy?
Odpowiedź – jest możliwość wcześniejszego zakończenia realizacji zadania zgodnie z zapisami SWZ – do 12 miesięcy. Rozliczenie nastąpi po zakończeniu i komisyjnym odebraniu inwestycji zgodnie z SWZ .
4. Czy zamawiający posiada projekt organizacji ruchu tymczasowej oraz docelowej wraz
z zatwierdzeniami czy projekty są po stronie Wykonawcy.
Odpowiedź- Wykonanie tymczasowej organizacji ruch oraz docelowej z zatwierdzeniami należy do Wykonawcy.
Treść Ogłoszenia > pobierz
Załączniki do pobrania :
1. | SWZ | pobierz |
2. | Załączniki od 1 do 8 | pobierz |