ZP.271.357.2023

 

Zaproszenie do składania ofert

 

Niniejsze postępowanie przeprowadzone zostało bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm) ponieważ wartość zamówienia nie przekracza 130.000,00 zł (art.2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy).

 

I. Zamawiający:

Gmina Brzeźnica, ul. Krakowska 109, 34-114 Brzeźnica

 

II. Opis przedmiotu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonywanie prac związanych z świadczeniem usług w zakresie wyłapywania, transportu, przyjmowania i zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Brzeźnica w roku 2024.

2. Szacunkowa roczna ilość – 8 psów, 5 kotów i 3 szt. ślepych miotów, dodatkowego wyłapywania i przyjęcia do schroniska bezdomnych psów (o ile taka sytuacja wystąpi).

3. Wykonawca zobowiązuje się na zlecenie Zamawiającego do wyłapywania, transportu bezdomnych zwierząt z terenu gminy Brzeźnica oraz utrzymania i sprawowania opieki nad nimi w schronisku dla bezdomnych zwierząt prowadzonym zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony zwierząt w roku 2024.

4. Wykonanie usługi następować będzie na podstawie zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego lub Policję najpóźniej w ciągu 2 godzin od przyjęcia zgłoszenia.

5. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2023r. poz.1580), Uchwale NR IV/28/2015 Rady Gminy Brzeźnica z dnia 4 marca 2015 r w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Brzeźnica (załącznik Nr 1 i 2) oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz.U.2018 Nr 116, poz. 753 z późn. zm.).

6. Obowiązki i wymagania od Wykonawcy:

6.1.Zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadkach zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt i udzielania pierwszej pomocy dla zwierząt poszkodowanych (psów i kotów) podczas kolizji drogowej i innych zdarzeń losowych wraz z przyjazdem na miejsce wypadku, ewentualna eutanazja.

6.2.Wyłapywanie i dostarczanie zwierząt do schroniska, a w przypadkach koniecznych do Lecznicy Weterynaryjnej.

6.3.Prowadzenie obserwacji nowo przyjętych zwierząt w okresie kwarantanny, tj. w ciągu 14 dni

6.4.Kompleksowa opieka nad zwierzętami przebywającymi w schronisku.

6.5.Zapewnienie pożywienia, artykułów sanitarnych oraz opieki dla zwierząt przebywających w schronisku i ich humanitarne traktowanie.

6.6.Zapewnienie całodobowego dozoru weterynaryjnego.

6.7.Oznakowywanie mikrochipem.

6.8.Obligatoryjna sterylizacja albo kastracja zwierząt przebywających w schronisku, w ciągu 14 dni po zakończeniu okresu kwarantanny oraz kompleksowe szczepienie.

6.9.Prowadzenie działań mających na celu znajdowanie zwierzętom opiekunów, poprzez ogłoszenia umieszczane na stronie internetowej schroniska, poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt – adopcje.

6.10.Prowadzenie ewidencji zwierząt przyjętych do schroniska, książki kontroli weterynaryjnej i prowadzonej ewidencji adopcji osób do których przekazano zwierzęta.

6.11.Uśpienie ślepych miotów.

6.12.Przedstawianie Zamawiającemu co miesiąc wraz z fakturą VAT informacji na temat stanu zwierząt w schronisku, tj. ilość zwierząt przyjętych do schroniska z opisem daty, miejsca wy-łapania i adres zgłaszającego. 

Wspólny słownik Zamówień (CPV): 98.38.00.00.0 – usługi psiarni

 

III.Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:

  1. posiadają środki do przewozu zwierząt spełniające warunki, o których mowa w art. 24 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tekst jednolity Dz. U. 2023r. poz.1580),
  2. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętej przedmiotem zamówienia,
  3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami do wykonania zamówienia,
  4. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

 

IV.Termin wykonania zamówienia:

Termin wykonania zamówienia: od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.

 

V.Opis sposobu przygotowania oferty:

1. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

2. Ofertę należy złożyć według formularza ofertowego z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3. Oferta powinna zawierać datę sporządzenia, pełną nazwę (imię i nazwisko lub firmę) i adres lub siedzibę oferenta.

4. Oferta powinna być podpisana wraz z załącznikami przez osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, wymienione w Krajowym Rejestrze Sądowym bądź ewidencji działalności gospodarczej lub osoby posiadające pisemne pełnomocnictwo w tym zakresie. Pełnomocnictwo stanowi załącznik do oferty.

5. Do oferty należy dołączyć:

5.1.aktualny odpis z odpowiedniego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert,

5.2.referencje - wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.

6. Zamawiający wymaga, aby oferent przed podpisaniem umowy dostarczył:

6.1.Decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii dopuszczającą środki transportowe, będące w posiadaniu oferenta, do przewożenia bezdomnych zwierząt,

6.2.Decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii w sprawie nadania przedsiębiorcy weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego,

6.3. Oświadczenie prowadzącego schronisko dla bezdomnych zwierząt, z treści którego wynika, że zobowiązuje się do współpracy z Gminą Brzeźnica w zakresie przyjmowania bezdomnych zwierząt, dostarczonych przez Wykonawcę wyłonionego w wyniku postępowania w trybie zapytania o cenę.

7. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

 

VI.Miejsce oraz termin składania ofert:

  1. Ofertę należy dostarczyć osobiście lub listowniedo Urzędu Gminy Brzeźnica, ul. Krakowska 109, 34-114 Brzeźnica lub pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 21.12.2023 r. do godz 14:00. Na kopercie (w przypadku wersji elektronicznej w temacie lub treści wiadomości) należy napisać: „Oferta - Wykonywanie prac związanych z świadczeniem usług w zakresie wyłapywania, transportu, przyjmowania i zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Brzeźnica w roku 2024”
  2. Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 1, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską.
  3. Do oferty należy dołączyć:

3.1.aktualny odpis z odpowiedniego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert,

3.2.referencje - wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.

  1. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
  2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 

VI.Cena ofertowa:

  1. Cenę ofertową należy wyliczyć według kalkulacji z formularza ofertowego.
  2. Cena ofertowa powinna obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w niniejszym zapytaniu.
  3. Kwotę należy podać w PLN wraz z podatkiem VAT, z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.
  4. Zamawiający odrzuca ofertę, której treść jest niezgodna lub nie odpowiada treści niniejszego zapytania ofertowego.
  5. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z najniższą ceną.

 

VII.Dodatkowe informacje:

Ze strony Zamawiającego osobą uprawnioną do udzielenia informacji i wyjaśnień odnośnie postępowania jest – Pani Dorota Żmuda Podinspektor ds. Gospodarki odpadami - Pokój nr 2 Urzędu Gminy Brzeźnica ul. Krakowska 109 (parter) lub pod telefonem (033) 879 20 29 wew.20

 

VIII.Unieważnienie postępowania

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzenia niniejszego zapytania Ofertowego oraz do zamknięcia postępowania bez wyboru oferty.
  2. Zamawiający zastrzega możliwość odrzucenia oferty w związku z udokumentowanymi zdarzeniami (np. medialnymi) wskazującymi na nienależyte wykonywanie opieki nad zwierzętami.
  3. Zamawiający zastrzega prawo do zmiany lub odwołania warunków postępowania.

 

IX.Klauzula Informacyjna – RODO:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO” informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Brzeźnica reprezentowana przez Wójta, z siedzibą Urzędu przy ulicy Krakowskiej 109, 34-114 Brzeźnica.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można uzyskać pod adresem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub tradycyjnie, pisząc na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania dotyczącego zapytania ofertowego pn. „Wykonywanie zadania polegającego na zapewnieniu całodobowej opieki dzikim zwierzętom z terenu gminy Brzeźnica w roku 2024” oraz zawarcia i wykonywania umowy. Następnie Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów.
  4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest dążenie do zawarcia umowy i wykonanie jej postanowień oraz wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
  5. Odbiorcami Pani/Pana dane osobowe będą tylko osoby lub podmioty uprawnione do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w tym na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej, lub stosownych umów podpisanych z Administratorem i przetwarzających dane osobowe na jego polecenie.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres postępowania, czas trwania umowy, do momentu przedawnienia roszczeń oraz przez obowiązkowy okres wskazany przepisami prawa tj. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a w przypadku gdy czas trwania umowy przekracza 4 lata, to okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
  7. Na zasadach i w granicach określonych przepisami prawa posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania. Skorzystanie z prawa do sprostowania lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania, ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu i jego załączników, przy czym zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
  8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne w celu udziału w postępowaniu i ewentualnego zawarcia i wykonywania umowy. Niepodanie danych uniemożliwi dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może odrzuceniem jego oferty.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

 

Wójt Gminy Brzeźnica

mgr inż. Bogusław Antos

 

 

Załączniki:

 

  1. Wzór formularza ofertowego - pobierz
  2. Wzór istotnych postanowień umowy - pobierz